URHEILUN KOTI

The Home of Sports on media täynnä kestävyyttä, nopeutta ja voimaa. Elämyksiä, tapahtumia, haastatteluja ja vinkkejä juuri sinulle!

Hiihto

Feelia mukana 8 tunnin hiihdossa

Feelia perustettiin vuonna 2007 Pyhännällä. Yritys valmistaa maukkaita, terveellisiä ja turvallisia valmisruokia autoklaavitekniikalla. Feelialla on keittotuotteidensa valmistamiseen kyseisellä tekniikalla voimassa oleva patentti. Kaikki Feelian ruoat

FCG on mukana joukkueella 8 tunnin hiihdossa

FCG (Finnish Consulting Group) on yksi Suomen suurimpia suunnittelu- ja konsultointialan yrityksiä. Yrityksen tavoitteena on luoda sujuvaa, turvallista ja tasavertaista arkea niin Suomessa kuin maailmalla.

Nopeuskestävyys

Hapottomat nopeuskestävyysvedot ovat oiva lisä hiihtäjälle. Tällöin ei varsinaisesti kehitetä kestävyyttä, vaan nopeutta. Alle kymmenen sekunnin vedoissa laktaattia ei ehdi muodostua ja parhaimmillaan harjoitus avaa

100 tunnin hiihto Lahdessa

Juhlavuonna 2023 kisat järjestetään poikkeuksellisesti vasta maaliskuun lopussa 24.–26.3.2023. Satavuotias tapahtuma ansaitsee arvoisensa juhlat. Siksi 100-vuotista taivalta juhlistetaan myös 100 tunnin hiihdolla. Hiihto tapahtuu 28.2.–4.3.2023

Maksimikestävyys

MK-harjoitus ei yleensä tarkoita täysillä menemistä, vaan suorituksen tulee olla tasavauhtinen tai nousujohteinen, jotta maksimikestävyysominaisuuksia saadaan kehitettyä. Harjoitukset tulee tehdä ajatuksen kanssa, koska niillä kehitetään

Peruskestävyys

Peruskestävyysharjoitukset tehdään kestoharjoituksina, joissa kuormitus tulee harjoituksen pituuden, ei tehon kautta. Peruskestävyysharjoittelua voidaan myös yhdistää tehoharjoitusten yhteyteen alku- ja loppuverryttelyn muodossa. Peruskestävyysharjoittelu toimii perustana kaikelle

Vauhtikestävyys

Vauhtikestävyysharjoittelu on tärkeää pitkän matkan kuntohiihtäjälle, koska suurin osa suorituksesta tapahtuu tällä alueella. Vauhtikestävyysharjoittelulla kehitetään elimistöä sietämään vauhtia ja nostetaan anaerobista kynnystä lähemmäksi maksimisykettä. Vauhtikestävyysharjoitusten

Peruskestävyyttä rauhallisesti

Kaiken harjoittelun ei pidä olla matelua, vaan mukaan pitää ottaa säännöllisesti vauhdikkaampia harjoituksia, jotta tekniikka kehittyy ja omaa hiihtovauhtia saa kasvatettua. On erittäin tärkeää, että

Harjoittelukipinä syttymään

Ensimmäiset työnnöt sujuvat, hengästyttää puuskuttaa ja hapottaa. Jalat kipeytyvät ja eteneminen takkuilee. Onko tuttu tunne? Todennäköisesti peruskuntoa ei ole luotu, vaan harjoittelussa on menty ns.

Harjoittele monipuolisesti

Aloittelijoiden on tärkeä tehdä erivauhtisia lenkkejä ja ennen kaikkea pyrkiä kehittämään tekniikkaa paloittelemalla hiihtoa sauvoittahiihto- ja tasatyöntöosioihin. Kevyet PK-lenkit tuleekin alussa suorittaa esimerkiksi jalkalenkkeinä tai

The Home Of Sports

Suosituimpia artikkeleita

Perjantaivieras #22: Tommi Kylliäinen

Tommi valmentaa työkseen hevosia Lahden Jokimaalla. Hänellä on tällä hetkellä valmennuksessa noin 25 hevosta. Tommi asuu Hollolassa ja hänen perheeseensä kuuluu vaimo ja kaksi lasta.

Imatra Base Camp heittää haasteen Visit Lahdelle

Imatra Base Camp on Imatran kaupungin omistama markkinointiyhtiö, jonka vastuihin kuuluu Imatran seudun matkailun edistäminen. Liikunta ja urheilu eri muodoissa on yhtiön keskeinen kulmakivi, onhan Imatralla pitkän

Perjantaivieras #21: Raija Forsman

Raijan perheeseen kuuluu aviomies ja kaksi aikuista tytärtä sekä kaksi lastenlasta Siiri ja Alvar. Lapset asuvat nykyisin eteläisessä Suomessa ja ovat myös aktiivisia liikkujia. Liikuntaa

YTM mukana 8 tunnin hiihdossa

Yrityksen tavoitteena on tarjota asiakaslähtöisesti teknillistaloudellisin ja vastuullisin ratkaisu asiakkaiden haasteisiin. YTM osallistuu 8 tunnin hiihtoon viiden hiihtäjän voimin. YTM:n joukkueen muodostavat Mikko Hämäläinen, Jan