URHEILUN KOTI

The Home of Sports on media täynnä kestävyyttä, nopeutta ja voimaa. Elämyksiä, tapahtumia, haastatteluja ja vinkkejä juuri sinulle!

#urheilunkoti #thos

Ajankohtaista

CustomSki – parasta palvelua hiihtäjille
FNLD GRVL tuo sorapyöräilijät Lahteen kesäkuussa 2023
Gravel on monipuolisin pyörä
Ajoasennolla on merkitystä

Ajankohtaista

CustomSki – parasta palvelua hiihtäjille
FNLD GRVL tuo sorapyöräilijät Lahteen kesäkuussa 2023
Gravel on monipuolisin pyörä

Tapahtumat

Tapahtumat

8 tunnin hiihto 18.3.2023

Epävirallinen työkykytesti suksilla The Home of Sports järjestää yhdessä Lahden Hiihtoseuran kanssa kahdeksan tunnin hiihdon lauantaina 18.3.2023 Lahdessa. Tapahtuman avulla tuetaan Lahden Hiihtoseuran junioritoimintaa ja

Lue lisää

FNLD GRVL 10.6.2023

FNLD GRVL tuo sorapyöräilijät Lahteen kesäkuussa 2023! Historian ensimmäinen FNLD GRVL (Finland Gravel) tullaan järjestämään Lahdessa 10.6.2023. Kyseessä on maailmanluokan sorapyöräilytapahtuma, jonka takana ovat Formula

Lue lisää

IRONMAN 70.3 Lahti 1.7.2023

Viidennen kerran järjestettävä tapahtuma on ollut aina menestys. Kilpailu kerää lähes 2000 triathlonistia ympäri maailman kilpailemaan Lahden upeisiin puitteisiin. Lahden IRONMAN 70.3 on ainutlaatuinen myös

Lue lisää

Finntriathlon Joroinen 14.-15.7.2023

Suomalaisen triathlonin 40-vuotisjuhla Finntriathlon Joroinen järjestetään 14.-15.7.2023. Suomalainen triathlon syntyi Joroisissa vuonna 1983. Joroisten Finntriathlon on lajin harrastajien muodostama juhla, jonne koontuvat niin kotimaiset huiput

Lue lisää

#urheilunkoti #downhillswim

Hyvä ajoasento tarkoittaa muutakin kuin satulan korkeuden säätämistä. Hyvä ajoasento lähtee oikeankokoisesta rungosta ja pyörän geometrian mitoituksesta. Parhaiten ajoasennon saa kuntoon ammattilaisten avulla.

Bike fitting on ajoasennon mitoitusta, jolla pyörä säädetään täysin sen ajajalle sopivaksi. Bike fitting on tärkeä asia jokaiselle pyöräilijälle. Jo pelkillä kotikonsteilla pääsee usein pitkälle. Säätäminen alkaa jo ostovaiheessa, sillä oikean kokoinen runko on kaiken lähtökohta. Jos pyörä on vääränkokoinen, voidaan sitä muokata ajajalle sopivaksi, mutta usein lopputulos ei ole kovin hyvä.

- Bikefitistä on hyötyä jokaiselle pyöräilyn harrastajalle, olipa tavoitteena kunnon kohotus tai MM-kilpailut, sanoo Taneli Welin, jonka yritys Cycling Studio 360 Oy on vuonna 2020 perustettu yhtiö pyöräilyn ja triathlonin ympärille.

Pyörä pyritään aina säätämään siten, että ajoasento on samanaikaisesti mahdollisimman mukava ja aerodynaaminen. Hyvä ajoasento paitsi ennaltaehkäisee vammoja, myös auttaa monesti niihin.

- Yleisimmät polvivaivoja aiheuttava tekijät ovat vinoon säädetyt ja loppuun ajetut klossit, sekä väärin säädetty satulan korko ja etäisyys. Myös kehon toiminnallisuuden puolieroja saadaan havainnoitua bikefitissä. Jos ongelma on fyysinen (esim. raajojen pituusero) voidaan asia ratkaista pyöräilykenkään asennettavilla korokepaloilla. Toki jokainen pyöräilijä on yksilö ja aina tulee myös huomioida liikkuvuus, sekä lihaskireydet, jotka vaikuttavat merkittävästi ajoasennon säätämiseen, Welin mainitsee.

▶ Lue koko artikkeli The Home of Sportsin nettisivuilta.

#finntriathlon #cycling #pyöräily #urheilunkoti
...

108 0

Olipahan reissu!!! 😁 Eilen uitiin #downhillswim puolimatka 12km Oulankajoella. Mahtava kokemus ja upeat maisemat, joita ehdittiin vilkuilemaan vaan ohimennen. Oli niin siistiä päästä uimaan virran mukana ja tuntea liitävänsä vedessä kuin supersankari, olin ihan fiiliksissä 🐬 Välillä taas jumiuduttiin suvantoon tai hiekkaan, ja tuntui ettei matka etene mihinkään🙄 mutta kaiken kaikkiaan 12km taittui helposti ja yllättävän nopeasti 🏊‍♀️🏊‍♀️🏊‍♀️ ..ja mikä parasta: oli hauskaa!! 🤣

Rento meininki ja hyvin järjestetty tapahtuma 💎💎💎 Kiitos järjestäjille, sekä uimarikaksikon toiselle osapuolelle hanna_kristiina ’lle 😘
#uinti #avovesiuinti #alamakiuinti #swimming #openwaterswimming #swimbikerun #triathlontraining
...

103 8

Downhill Swim, we did it!

kahkonensami ramilaakso
Jani Mäkitanner
Jari Satokangas

Kiitos downhillswim oli hieno tapahtuma! 👊🏻🤩

Team #hydra #hydraplatypus
#downhillswim #alamakiuinti #avovesiuinti #ow #openwaterswim #openwaterswimming #openwaterswimmers #openwaterexperiencefinland
...

70 6

Uusimmat artikkelit

Nopeuskestävyys

Hapottomat nopeuskestävyysvedot ovat oiva lisä hiihtäjälle. Tällöin ei varsinaisesti kehitetä kestävyyttä, vaan nopeutta. Alle kymmenen sekunnin vedoissa laktaattia ei ehdi muodostua ja parhaimmillaan harjoitus avaa

Maksimikestävyys

MK-harjoitus ei yleensä tarkoita täysillä menemistä, vaan suorituksen tulee olla tasavauhtinen tai nousujohteinen, jotta maksimikestävyysominaisuuksia saadaan kehitettyä. Harjoitukset tulee tehdä ajatuksen kanssa, koska niillä kehitetään

Vauhtikestävyys

Vauhtikestävyysharjoittelu on tärkeää pitkän matkan kuntohiihtäjälle, koska suurin osa suorituksesta tapahtuu tällä alueella. Vauhtikestävyysharjoittelulla kehitetään elimistöä sietämään vauhtia ja nostetaan anaerobista kynnystä lähemmäksi maksimisykettä. Vauhtikestävyysharjoitusten

Peruskestävyys

Peruskestävyysharjoitukset tehdään kestoharjoituksina, joissa kuormitus tulee harjoituksen pituuden, ei tehon kautta. Peruskestävyysharjoittelua voidaan myös yhdistää tehoharjoitusten yhteyteen alku- ja loppuverryttelyn muodossa. Peruskestävyysharjoittelu toimii perustana kaikelle

Peruskestävyyttä rauhallisesti

Kaiken harjoittelun ei pidä olla matelua, vaan mukaan pitää ottaa säännöllisesti vauhdikkaampia harjoituksia, jotta tekniikka kehittyy ja omaa hiihtovauhtia saa kasvatettua. On erittäin tärkeää, että

Harjoittelukipinä syttymään

Ensimmäiset työnnöt sujuvat, hengästyttää puuskuttaa ja hapottaa. Jalat kipeytyvät ja eteneminen takkuilee. Onko tuttu tunne? Todennäköisesti peruskuntoa ei ole luotu, vaan harjoittelussa on menty ns.