URHEILUN KOTI

The Home of Sports on media täynnä kestävyyttä, nopeutta ja voimaa. Elämyksiä, tapahtumia, haastatteluja ja vinkkejä juuri sinulle!

#urheilunkoti #thos

Ajankohtaista

IRONMAN Finland Tahkolla 13.8.2022
Downhill Swim uitiin lähes 300 uimarin voimin
Pyöräillen 300 km Saimaan ympäri
Perjantaivieras #17: Tiina Boman

Ajankohtaista

IRONMAN Finland Tahkolla 13.8.2022
Downhill Swim uitiin lähes 300 uimarin voimin
Pyöräillen 300 km Saimaan ympäri

Tapahtumat

Tapahtumat

IRONMAN 70.3 Finland 2.7.2022

Neljännen kerran järjestettävä tapahtuma on ollut aina menestys. Kilpailu kerää lähes 2000 triathlonistia ympäri maailman kilpailemaan Lahden upeisiin puitteisiin. Lahden IRONMAN 70.3 on ainutlaatuinen myös

Lue lisää

Finntriathlon Joroinen 15.-16.7.2022

Triathlonin huipputapahtuma Finntriathlon Joroinen järjestetään 15.-16.7.2022. Suomalainen triathlon syntyi Joroisissa vuonna 1983. Joroisten Finntriathlon on lajin harrastajien muodostama juhla, jonne koontuvat niin kotimaiset huiput kuin

Lue lisää

Downhill Swim Kuusamo 23.7.2022

Elämyksiä Oulankajoella Downhill Swim eli alamäkiuinti järjestetään Kuusamon Oulankajoella 23.7.2022. Downhill Swim on avovesiuintitapahtuma, jossa edetään 12 tai 24 kilometriä Oulankajoella. Osallistujat ilmoittautuvat ja etenevät

Lue lisää

IRONMAN Finland Kuopio-Tahko 13.8.2022

Triathlonin kuninkuusmatka Tahkolla IRONMAN Finland Kuopio-Tahko järjestetään 13.8.2021 Tahkolla. Viime kesänä ensimmäisen kerran järjestetty tapahtuma herätti maailmanlaajuista huomiota. Viime kesänä Tahkolla kilpailtiin naisten EM-mitaleista. IRONMAN

Lue lisää

#urheilunkoti #downhillswim

Finntriathlonkoulu, osa 30: Yhdistelmäharjoittelu

▶ Yhdistelmäharjoittelu on keskeinen asia triathlonharjoittelussa. Mahdollisimman usein pyöräilyn päälle kannattaa tehdä lyhyt juoksulenkki, joka totuttaa jalkoja juoksuun pyöräilyn jälkeen.

▶ Pyöräilyn päälle tehtävät juoksut kannattaa toteuttaa mieluummin usein ja lyhyinä, kuin harvoin liian pitkinä. Kun juoksut ovat suhteellisen lyhyitä (5–15 min), ne pystytään juoksemaan pääsääntöisesti kilpailuteholla tai hieman kovempaa. Tämä auttaa lihaksistoa tottumaan lajin muutokseen.

▶ Triathlonharrastajan kannattaa tehdä mahdollisimman paljon erilaisia yhdistelmäharjoituksia. Hyvien harjoitusärsykkeiden lisäksi tällaisessa harjoituksessa säästää aikaa, kun voi samalla kertaa tehdä useampia lajeja. Olennaista on, että saat monipuolisesti ärsykkeitä kropalle.

urheilunkoti

#finntriathlonkoulu #triathlon #thehomeofsports #thos #urheilunkoti
...

40 0

Hyvähän se on välillä uitattaa jengiä 24km. Kiitos kaikille uimareille, kannustajille ja kanssajärjestäjille, on taas jotain mitä ehtoommalla muistella. Nähdään ensivuonna taas! 📷: reinohoo

#alamakiuinti
#downhillswim
#rukakuusamo
...

153 1

Finntriathlonkoulu, osa 23: Uinnin tekniikka

▶ Vartalon asento on uinnissa kaikki kaikessa. Hyvässä asennossa uimari pysyy mahdollisimman lähellä pintaa ja jalat eivät laahaa pohjassa.

▶ Uintiasentoon vaikuttaa kehon luontainen kelluvuus, sillä ihmiset ovat kehotyypiltään erilaisia. Lihakset ja luut painavat vedessä, kun taas rasva kelluttaa.

▶ Asentoon vaikuttavat pään asento, keskivartalon lihastonus ja potkut. Pään asennolla on suuri merkitys koko vartalon asentoon, sillä jos uidaan pää korkealla, tasapaino muuttuu ja jalat putoavat kohti pohjaa.

▶ Myös vartalon rullaus on oleellinen asia. Vartalo kiertyy käsivedon mukaan ja kierto lisää liukua. Kierto helpottaa hengittämistä, sillä pää kääntyy luontevasti vartalon mukana.

▶ Ennen hengitystaukoa pitää muistaa puhaltaa keuhkot tyhjäksi. Yleisin virhe on yrittää puhaltaa keuhkot tyhjäksi ja vetää ilmaa sisään samaan aikaan hengitystauon aikana.

▶ Käsivedossa oleellista on, ettei käsi ylitä vedessä vartalon vertikaalilinjaa. Käden rikkoessa veden pinnan, tunne on kuin se työnnettäisiin käsi postiluukusta sisään.

▶ Kun käsi tuodaan veteen, ote vedestä pyritään saamaan heti kiinni. Käsivarren ja olkavarren lihakset aktivoidaan otevaiheessa. Tätä voi demonstroida kuivalla maalla ottamalla pallo ilmasta kiinni.

▶ Potkujen tarkoitus on rytmittää uintia ja pitää uintiasentoa hyvänä. Potku lähtee lantiosta, ei polvesta. Usein taitetaan liikaa polvea, jolloin asento tippuu.

urheilunkoti

#finntriathlonkoulu #finntriathlon #thehomeofsports #urheilunkoti #yhteisöunelmille
...

32 0

Preparing and resting in 5 star accomodation for saturdays swimming challenge...

#outdooradventures #outdoorenthusiast #outdoorlife #nationalpark #bedroomwithaview #sunsetphotography #sunsetlovers #retkellä #retki #makuuhuonenäkymä #maisema #haventent #haventents #ulkoilmaelämää #seikkailu
...

144 9

Finntriathlonkoulu, osa 34: Muistilista triathloniin

Muistilista kilpailussa tarvittavista varusteista:

▶ Märkäpuku
▶ Uimalasit
▶ Kilpailuasu
▶ Pyöräilykengät
▶ Numerovyö
▶ Kypärä
▶ Ajolasit
▶ Juomapullot
▶ Urheilujuoma
▶ Geelit ja energia
▶ Pyörä
▶ Pumppu
▶ Vararengas ja minipumppu
▶ Juoksukengät
▶ Sukat
▶ Lämmittelyyn keliin sopiva vaatetus
▶ Kuivat vaatteet kisan jälkeen
▶ Pyyhe

urheilunkoti

#finntriathlonkoulu #finntriathlon #triathlon #urheilunkoti #thehomeofsports
...

57 1

#ironman703finland ja lykrapojilla ja sedillä spekulaatiot menossa #visitlahti #urheilunkoti #thehomeofsports urheilunkoti ...

97 7

Uusimmat artikkelit

IRONMAN Finland Tahkolla 13.8.2022

Triathlontapahtuma IRONMAN Finland Kuopio-Tahko järjestetään Tahkolla lauantaina 13.8. Samalla kilpaillaan triathlonin täysmatkan SM-mitaleista. IRONMAN on maailman suurin osallistuvien urheilutapahtumien brändi. IRONMAN-täysmatka on triathlonin kuninkuusmatka, jossa

Downhill Swim uitiin lähes 300 uimarin voimin

Downhill Swim on uniikki avovesiuintitapahtuma, jossa uidaan 12 tai 24 km Oulankajoessa, Oulangan kansallispuistossa. Tapahtuma myytiin loppuun jo talven aikana. Tänä vuonna lämmin sää siivitti

Pyöräillen 300 km Saimaan ympäri

Toisen kerran järjestetty Saimaa Cycle Tour keräsi n. 1800 osallistujaa 20 eri maasta. Suurin osa pyöräilijöistä starttasi 300 kilometrin matkalle, mutta osallistujia oli myös lyhyemmille

Perjantaivieras #17: Tiina Boman

Tiina hyppäsi heti urheilu-uran jälkeen, tai hieman jo sen loppuaikana, tapahtuman järjestäjän rooliin. Tällä hetkellä hän toimii kilpailunjohtaja mm. IRONMAN 70.3 Finland kilpailussa. Tiina tulee

IRONMAN 70.3 Finland järjestetään Lahdessa 2.7.2022

Kansainvälinen triathlontapahtuma IRONMAN 70.3 Finland järjestetään heinäkuussa Lahdessa jo neljännen kerran. Ns. puolimatkan triathlonkilpailu on vakiinnuttanut paikkansa IRONMANIN kilpailukalenterissa, ja tapahtumaan onkin ilmoittautunut ennätysmäärä osallistujia.